WhatsApp dengan Reaksi, 2GB Perkongsian Fail dan 512 Peserta Groups

 

WhatsApp telah mengumumkan bahawa reaksi emoji kepada mesej kini tersedia untuk pengguna pada versi terkini aplikasinya. Syarikat itu menjelaskan dalam blognya bahawa reaksi (Reactions) - tidak seperti membalas mesej terus dengan emoji, teks atau GIF - lebih pantas dan boleh membantu mengurangkan beban berlebihan dalam sembang kumpulan. 

 
Pada masa ini beberapa reaksi yang tersedia termasuk emoji doa, hati dan ibu jari. Syarikat itu menambah bahawa ia akan menambah baik ciri dengan menambah lebih banyak ekspresi pada masa hadapan. Ketua Pegawai Eksekutif Meta Mark Zuckerberg juga telah mengumumkan ketersediaan reaksi di WhatsApp melalui halaman Facebooknya, mengatakan emoji doa disertakan untuk "membantu menyebarkan terima kasih dan penghargaan". 
 
Meta ialah syarikat induk WhatsApp. Menurut laporan oleh The Verge, reaksi akan dilancarkan kepada semua orang dalam "kira-kira seminggu" walaupun sesetengah pengguna mungkin sudah mempunyai ciri tersebut. 
 
Untuk menggunakan reaksi, tuding pada mesej, klik Menu > React to message, kemudian pilih salah satu emoji yang dipaparkan. Soalan Lazim menyatakan bahawa pengguna boleh menambah hanya satu reaksi bagi setiap mesej dan mereka juga boleh mengalih keluar reaksi tersebut. 
 
Selain daripada reaksi, pengguna juga boleh menghantar fail dalam WhatsApp kepada saiz sehingga 2GB pada satu-satu masa, peningkatan daripada had 100MB sebelumnya. Syarikat mengesyorkan menggunakan WiFi untuk menghantar atau memuat turun fail yang lebih besar dan kaunter akan dipaparkan untuk menunjukkan tempoh pemindahan. 
 
Syarikat itu juga secara berperingkat akan melancarkan keupayaan untuk menambah sehingga 512 orang dalam satu kumpulan sebagai sebahagian daripada usaha untuk mengembangkan ciri Komunitinya, yang pertama kali diumumkan bulan lepas.

0 komen dari pembaca: